The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 15 november 2010

Oj vad fort tiden går. Mu är jag i princip tillbaks i arbetet igenmed mockning ridning och allt annat. Så plötsligt räcker inte dagarna till.
I lördags var jag med Donna hos Calle och Beata för att provvalla fåren vi skulle köpa. Det gick jättebra så nu står här 5 får i vår hage. Gissa om Donna blev förånad när jag lastade ut dem.
Tyvärr har jag inte haft tid att valla något ännu hemma, men det kommer. Det bästa är att jag har ridhus, så vi kan träna i ur och skur. jag ska bara få in dem där också.
Ozzys dam har kommit ner från Gteborgstraakten, och idag blev det parning. Vi testar imorgon också .
Och idag har jag varit med dottern Julia och köpt kläder till hennes dansuppvisning. Hon dansar på en fantastisk dansskola som heter Attitude 69, och de ska ha uppvisning fred och lördag denna veckan.
Fick besök av vår 19 åriga son, Simon. Vi kunde konstatera att det var länge sedan han var här. Han hade inte sett kattungen, och hon blir 9 veckor på fredag. Han har bara 19 minuter med tåg att åka hit ,HMMMM!
Albatros fick en härlig uteritt idag med Elli, skritt trav och galopp. Han är världens mysigaste att rida ut med, oerhört stadig och lagom pigg. Snart kanske det är dags att sälja honom också, jag har ju redan 2 avkommor efter honom, som ser mycket lovande ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar