The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 17 november 2010

Fy, idag var det inget trevligt väder. Kallt, blåsigt och regn hela dagen BRRRRRR! Började dagen med mockning och sedan 9.30 kom Ozzys dam igen, och jodå, hon var villig idag, men troligen sista dagen för hon visade tänderna lite först. Sedan började de sin resa hem. Väntade på sotaren mellan 12-14. Det visade sig att det var fullt med sot i pannans rör. Troligen fel på brännaren, det är väl förklaringen till att pannan inte vill starta. Vi har inte eldat med olja än utan vi kör med el, vet inte vilket som blir dyrast faktiskt.
Lasse åkte iväg med en av försäljningshästar till en ridskola på prov. Hoppas att det fungerar.
Provade valla idag, men det gick inte så bra, Donna ville mest äta fårskit. tror att det är lite för stor plats i ridhuset att valla ibörjan. Ska försöka få in dem i vår rundkorall istället nästa gång.
Det blir ju mörkt så tidigt nu, man får ju börja ta in hästarna redan vid 16.
Nu haar nedräkningen till Sevilla resan börjat. Härligt!
Ha en skön kväll, Jag ska titta på "Bonde"
Här under några smakprov från när jag var på SICAB sist

Så här tätt står hingstarna i väntan på bedömning
'
Min favorit Kabileño

Har ni set vilken liten kille som ska visa hingsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar