The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 20 november 2010

Nu är det dags att renovera våra badrum. Det har jag längtat efter. men vi får ju ta ett i taget. Imorgon ska de komma och riva, så jag har fått en lista på det jag måste köpa.
Så idag kom jag igång tidigt med stallet för att sedan bege mig för att köpa allt som behövs för badrumsrenovering.
Planen var att först åka till möbelhuset XXXLUTZ för dottern ville ha ett skrivbord, som jag hoppades att de fortfarande hade rabatt på, men tji fick jag nu hade de lagt på 1300 på priset, så det blev inget. Då bar det av till golvpoolen och kolla och få inspiration, och sedan till Ikea för att springa runt och se om det var ngnt skrivbord som var billigt, men inget för Julias smak, sedan in på Bauhaus för att inhandla bl.a duschvägg som de hade på annons för 995:- (istället för 5000:-) Naturligtvis var duschväggen slut. Så skulle jag köpa toalett, för det var också billigt där. men den var så jäkla tung, och jag var ju ensam, och på Bauhaus får man inte bärhjälp, så det fick jag lägga ner. Lyckades iallafall tillslut, hitta kakel och klinker och allt som behövs för att kakla och täta osv. Det tog hela dagen ,pust!
Kom inte hem förrän 18.30
Nu när klockan är 20.45, får jag ett SMS att byggarna INTE kommer imorgon, utan nästa helg, ngt frurstrerande! Men nästa helg är jag i Sevilla, så jag hoppas Lars kan ta emot dem.
Ha en trevlig lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar