The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 7 november 2010

VALLNING


Jag visste det...... Donna har anlag för vallning. Det gjorde inget att hon löpte så kl 8.00 började resan mot Mörrum och Calle Borgström.
Mille var också med och så en Bearded Collie.
Första gången Donna gick in till fåren så visste hon inte vad hon skulle göra, och nosade mest runt och och åt får-skit, blää!
andra gången trillade poletten ner, och det gick riktigt bra. Vi gjorde ett tredje pass också, och då var hon superduktig. Åh vad kul det var:)
Mille var också jätteduktig.
Dagen slutade med att jag har köpt några får av dem. Så nu ska getterna bort, och så hämtar jag fåren på lördag. Så nu ska här vallas.

DONNA

DONNA

DONNA

DONNA

DONNA

DONNA

MILLE

MILLE

MILLE

MILLE

5 kommentarer:

  1. Så fina bilder!!

    Nu blir jag riktigt avis Annika!!! Egna får är nåt jag verkligen skulle vilja ha. Men då måste vi nog sälja huset och köpa en gård förstås.... hm..

    Lycka till med fortsatt vallning därhemma då får man väl säga ;)
    Vallanlagstest för Donna nästa då m a o!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli skoj, jag måste förstås gå på utbildning, för jag har ju inte vallat förut. Ska köpa en bra bok också om vallning, fast det blir väl som nattlektyr för läsa har jag ju aldrig tid med.

    SvaraRadera
  3. Hvor herligt at du har köbt får, dem kan du jo anvende til noget! Fölger spändt din träning, det kan vel före til mere end träning, hvis jeg kender dig ret! - Til Linn, ja vel er de fine far og sön! Sengen kommer fra Satchmo i Lund ca. pris 1800 for denne störelse, findes i mange störelse og farver.

    SvaraRadera
  4. AnnBritt, kanske man kan, men det finns nog en anledning att det är får man vallar. Vår anledning är att den ena geten anfaller hunden!

    SvaraRadera