The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 5 november 2010

Tog stygnen i onsdags- aj- men det känns skönt att vara av med dom. Äntligen kan man använda handen, utan handskar. jag är fortfarande stel i fingret, men det går bättre och bättre. tyvärr konstaterade läkaren att jag har artros i fingret också, är det så här det känns att bli gammal:(. Skit också, ska det bli artros i övriga fingrar också. jag får nog köpa glukosamin, det brukar vi ge äldre hästar för lederna. kanske dags att fundera på att dra ner hästverksamheten lite nu då. jag har ju redan börjat, genom att sälja ett av mina ston. Men jag skulle verkligen behöva sälja en av hingstarna också, snart spelar det inte någon roll vilken det blir bara någon blir såld . Det blev lite mockning för mig idag, men ridning får kanske vänta ett par dgr.
var och kollade in nya möbeljätten i veckan. mycket spännande affär. men eftersom det var premiär, var det fruktansvärt mycket folk. och kassorna strejkade, så jag gav snabbt upp taanken på att utnyttja deras billiga erbjudande på bokhylla för 49 kr, hade inte tid och lust att stå i kö i flera timmar.
Nu har ena dottern fått för sig att hennes rum ska målas om. och när hon bestämt sig för ngt, så ska det ske direkt. Så idag har jag spacklat och tejpat kanter så får vi väl börja målaa imorgon.
Elegido har blivit lite förkyld, blev nog smittad av sin granne som var rejält förkyld när han kom in från betet.
Ikväll kom vår hovslagare. hade familjen med, jag var förberedd och lagade stor form med lasagne. totalt var vi 10 till middag. Hade dessutom varit flitig och bakat kanelbullar, fast jag var inte helt nöjd med dem, tog nog för lite smör.
Nu är det läggdags.
Här ser ni en bild på min vän Lones hanhund Chicko som jag berättat om i tidigare inlägg. han har nu blivir pappa till en kull valpar, och sonen Carlo bor numer hos honom

1 kommentar:

  1. Snygga grabbar och vilken fin hundsäng! En sån´vill Mille ha. Kan du fråga Lone vart hon köpt den och törs man fråga vad den kostade.
    Såg bild från öppningsdagen från möbelshopen.
    Gick nog inte ett få in en gubbe till....!
    Vi ses i morgon, jag skickar ett mejl senare

    SvaraRadera