The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 16 november 2010

Det blev parning idag igen. Så imorgon blir sista rundan, innan de åker hem, så hoppas vi på en lagom stor kull i januari. Det blir ju 3 kullar Gos som kommer att födas i januari så vi får hoppas att efterfrågan är stor. Passar ju bra att tidningen Hundsport ska ha Gos - ras special i nr 1 ,
idag har Donna fått "känna" sig för med fåren. Vi vallade in dem i ridhuset och sedan ut igen. Hon var jätteduktig:) Mamma Tana fick titta på för att bli lite sugen, och hon var på hugget, så vi får se, kanske jag har 2 vallande Gosar. Lärde mig av Beata att har man 2 som vallar ska man helst ha olika kommandon till hundarna, för det kan bli svårt att dirigera varje hund annars, om de ska valla tillsammans . Himla kul det här:)
Äntligen, efter att ha velat hitta en sådan kurs länge, så har jag kommit med på en handler kurs för Gerard O´Shea. Vad glad jag blir. jag har verkligen velat detta. Det var Lone som berättade att han skulle ha kurs, och hon ska också gå. Det blir förståss Donna som får åka med.
Albatros fick en utetur idag igen , av Elli. jag har inte haft tid att rida dessa dagar när jag har haft parningen.
Elegido hostar lite mindre nu, men jag börjar inte rida förrän han är helt bra.
Ha en trevlig kväll

1 kommentar:

  1. Hvor roligt at du vil med på handler kurs 4-5/12, jeg kommer naturligvis med Chico, Morgan og Ashley (Linda's hundar)så har vi lidt at träne på - om en uge er vi på vej til SICAB!

    SvaraRadera