The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 10 november 2010

I sadeln igen :)

Ja, nu har jag äntligen ridit igen efter min operation. Det kändes bra , fingret OK. Det blev Albatros som först fick lite trimmning i ridhuset och sedan skickade jag ut Eleonor på en runda ut i skogen. Albtros har för första gången blivit långhårig, så kanske jag klipper honom . Elegido har blivit förkyld tyvärr, och lagom till det kom, så har en ev spekulant till honom dykt upp. Men hon väntar gärna på att han ska bli frisk igen, hon har ingen brådska:)
Nu ska min hane "Ozzy" få dambesök igen. Denna gången är det en liten svart tik som ska paras. Det ska bli spännande. Hon kommer ner troligen i början av nästa vecka. Vilken tur att det blir då, och inte veckan efter , för då- äntligen- bär det av till Sevilla och spanska hästarnas mecka- SICAB. Jag ser verkligen fram emot den resan.
För övrigt flyter allt på. Jag hoppas snön stannar i de norra delarna nu, för jag vill inte ha snö. Jag har inte lyckats bli av med getterna ännu, är det ingen som behöver getter:) På lördag ska jag hämta mina får.
har fått mail igen från Ostentosas ägare, som är så nöjd med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar