The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 1 juni 2010

Nu börjar stressen inför skolavlutningar, student, körsång avslutningar mm.mm. PUST!!
eftersom min man är mycket borta, så blir det ganska stressigt här hemma. Idag var det, förutom stall, brunstkoller osv tandläkare för 2 barn , till mekonomen för att handla bromsklossar ( min bil har snart inga bromsar kvar), MC Donalds middag i bilen samtidigt som vi körde hem, för att tämligen direkt åka med dottern till hoppträning med sin häst. Väl hemma 19.30 hade strömmen gått i övervåningen, leta proppar , fodra hästar , hundar ....PHU.........
Fast en kul sak var att idag fick jag veta att ett av Elegidos ston förra året, som när deras veterinär kollat på 90 dgr- inte var dräktig- hade i veckan nu kollat henne igen för de tyckte hon var tjock, ja då var hon dräktig iallafall. Man kan ju undra hur den veterinären kollade förra gången. Så hon ska väl föla inom en månad.
Jag är så trött på Sverigevädret så jag undrar när drömmen om att flytta till Spanien ska bli sann. Troligen inte förrän jag gör något åt det. Satt och tittade på våra semesterbilder från sydspanien förra året. Jag lääängtar till värmen!!

1 kommentar:

  1. Ahh det ser härligt ut men lite platt är det väl....! En eloge till dig som fixar så mycket på hemmaplan på egen hand!!
    Kram från Linn och Mille sötnos

    SvaraRadera