The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 28 juni 2010

Idag var det ännu varmare än igår, härligt. Red Albatros en stund på ridbanan, gick super så det fick bli en skogstur efter det.
Veterinären kollade ston idag. Ostentosa dräktig , 30 dgr, precis som jag trodde. Så det blir en Albatros unge till nästa sommar.
Vara var lite för tidig att kolla( 15 dgr)men det vore konstigt om hon blev dräktig på den enda betäckningen som blev.
har sprutat med Round Up idag, för det har blivit för mycket gräs och ogräs där det inte skall vara. Förra veckan hade vi en till hjälp med det, men tyvärr sprutade han på mina lupiner (trodde det var ogräs) så det är nog bäst jag håller i slangen själv framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar