The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 21 juni 2010

Dagen började med sol iallafall. Idag fick Albatros en härlig uteritt i skogen och galopp på fältet. han gick bra, tyckte det var härligt att komma ut lite.
Elegido rids inte just nu. hans dam distraherar för mycket just nu . Och det är bara Albatros jag ska rida för min spanska tränare så han måste vara igång.
Hann med att klippa klart gräset, och räfsa upp löst gräs, innan himlen öppnade sig igen och vräkte ner regn. makalöst, VARJE DAG!!!! samma väder.
Imorgon är det packning och förberedelser inför Danmark, bl.a. fick jag en tid hos frisören och ska piffa till mig lite.
Dåligt med fotande just nu, har ingen som kan fota när jag rider. Hoppas det kan bli lite rid- kort när Miguel är här iallaa fall.
Maken är hemma och TV:n är ockuperad=fotboll!
Så nu ska jag nog ta min nyinköpta deckare och gå och läsa en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar