The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 27 juni 2010

Sommar


Njuter av vädret, äntligen.
Midsommaren har varit bra. midsommarafton firades nere i Beddinge hos mina svärföräldrar.

På midsommardagen var min man och jag bjudna till vår kära vän Ninna Swaab som fyllde jämnt. Hon hade en liten bjudning för sina vänner, på ett mycket trevligt ställe i Holmby som heter Butlerservice. Det var fantastisk mat, lax buffe,
och sedan tårtbuffé= proppmätt! Mycket trevliga gäster, bl.a Ulla Håkansson, Maria och Hasse Borg och Anders Lindgren. Maud von Rosen som ju tidigare bott på vår gård var där . Maria och Ulla kom direkt från tävlingar i Everlöv, där Maria vann en klass, Ulla skulle sedan tillbaks för att starta Grand Prix där hon blev 4:a. Vi pratade P.R.E. och Maria var mycket intresserad av rasen, Kyra ( som var förhindrad att komma idag) rider ju en Lusitano som hon tycker mycket om, Maria vill gärna komma till mig och prova hur P.R.E. är.
När jag kom hem på kvällen fick jag besök av Majzan med Donnas bror Razz. Oj vad de lekte.
Idag har jag en lugn dag. Har tömkört Albatros, och ska rida lite senare. Sitter nu på altanen med datorn.
Ha en skön söndageftermiddag






2 kommentarer:

  1. TACK för att vi fick komma förbi en stund! Vilka härliga bus-bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga Gos-bilder på 2 söta hundar

    SvaraRadera