The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 18 juni 2010

BRRRR!!!!!!!

Jaha så var det kallt igen! Fick ställa grillen under tak ikväll mitt under grillningen för det började regna.
tömkörde Albatros idag, och gick en tur i skogen med honom. Det är så vackert i skogen nu med all grönska och väldoft. Men det värsta är fästingarna. Har frontline på alla hundarna, men plockar ändå fästingar i princip varje dag. Och igår fick jag panik.När jag skulle gå och lägga mig tyckte jag det kändes konstigt på ryggen, och då hade jag fått en fästinG!!!!!!!!!!!!!
Fy tusan vad läskigt. Som tur var , så var min äldsta dotter hemma och kunde ta bort den, den satt så knasigt så jag nådde inte. Nu tycker jag det kliar överallt bara för det. Huuuu!!
Maken är på kurs i tyskland, tur det för TV:n är blockerad annars av allt fotbollstittande. Jag tycker inte det är kul m fotboll.
Ha en trevlig fredag kväll!

2 kommentarer:

  1. Är frontline droppar eller sk fästinghalsband? Vi har nämligen halsband till vår hund, som vistas mkt i skog och natur, men han har aldrig fått nån fästing då han bär halsbandet. Vi brukar dock märka när det är tid att ta på det på våren eftersom han då får fästingar. Håller för övrigt mig dig om dessa kryp, de är hemska!! Jag kanske har fel men jag kommer faktiskt inte ihåg att det fanns fästingar i sådana mängder då jag var liten och alltid lekte i typiska fästingområde. Ett litet fästing inlägg från mig:) Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym. Ja frontline är droppar. I allmänhet har fästingarna sugit en stund och när man tar bort dem är de döda. Vet inte varför det blir så. Jag trodde inte ens de skulle bita sig fast när man hade sådana droppar. Kanske jag får prova halsband istället. Men om hundarna leker mycket och får tag i halsbanden, kanske inte det är så nyttigt. Fast fästingar är ju värre förståss. Precis som du säger så var det nog inte så mycket fästingar förr.

    SvaraRadera