The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 6 juni 2010

Betes-släpp


Igår var jag på Hundutställning med Donna för första gången. Hon skötte sig utmärkt. Lugn och avslappnad, men pigg och alert när hon skulle visa sig. Hon blev förstås BIR, det var bara hon som var GOS. Men domaren tyckte hon var fin, och vid uttagningen till finalen, skulle bara 5 gå vidare och hon kom inte med där. jag hade en skön dag där, det var på Bosjökloster, fantastiskt vackert.
Idag var jag och släppte Maestro och SGT Pepper på bete vid Övedskloster. Hos oss har vi bara bete till stona så jag är glad jag hittade ett till slut.
Så nu har vi det lugnt hemma, endast 3 hästar på stall
Här kommer lite bilder







1 kommentar: