The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 30 maj 2010

helgen går för fort!

Så var helgen över, jag tycker det går för fort. Maken har varit i tyskland som coach på fälttävlan, så jag har skött gården själv. Rätt så lugnt, hann med att fika med ett par väninnor i lördags, och sen hem för att ta emot ett sto till Elegido. Hann t.o.m rida mina hästar i helgen, härligt. Men nu längtar jag efter värmen! Såg delvis på Eurovision song contest, fast jag somnade i soffan och tittade med ett halvt öga. Vaknade lagom för att konstatera att rätt låt vann.
Ostentosa är färdigbetäckt med Albatros, så förhoppningsvis har vi en kopia av Malaga i magen på henne. Tänk att ingen förstår vilket värdefullt sto, avelsmässigt, Ostentosa är, som ju är till salu. Hon ger så himla fina avkommor.
Mors dag idag och min ena dotter bakade en kaka som vi åt till efterrätt.
Nu är det dags att natta hästarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar