The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 15 juni 2010

När kommer sommaren?????????????????????

I ett par dagar nu har det varit för jä-igt väder. Jag hatar det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men idag fick man en aning om att kanske det kan bli varmt snart.
Fick rapport från La Barrosa. De nya ägarna är jätteglada för henne och här kommer ett par bilder.


Elegidos halvblodssto är färdigbetäckt, och då var det bara på nästa-Vara- Hon har dock inte visat så bra brunst men vi fick till en betäckning i allafall, men idag visade hon ingen brunst alls, så vi får väl kolla om 16 dgr, om det blev något. Ostentosa har ännu inte visat brunst, så kanske hon är dräktig. Vid naturlig betäckning- som vi ju använder- så är det ju helt upp till stoet om det överhuvudtaget ska gå att betäcka. Det är ju både för och nackdelar med det förståss. Man slipper ta hit veterinären så ofta iallafall för naturens lag är det ju som gäller. Mina hingstar är iallafall mycket trevliga att hantera vid betäckning.
Idag blev det badning av Tana, nu är det bara drygt en vecka kvar till Världsutställningen
i Danmark. Vad kul det ska bli

2 kommentarer:

  1. Söta bilder på La Barrosa!!
    Lycka till på världsutställningen. Hoppas på rapport från dig och Linn sen (och gärna nån gruppbild om ni kan få till det på alla hundarna som är med)

    SvaraRadera
  2. Hej, tack för lyckönskningen. man vet ju inte vilka som kommer, och om domaren är "smord" av någon innan utställningen. Men det blir som det blir, vi åker ju dit med hundar som vi vet är fina, och tar det som en kul upplevelse och går det bra är det ju extra kul.

    SvaraRadera