The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 31 mars 2010

Påsken närmar sig

Nu är jag i full fart med att städa och pyssla inför påsken. Vi pyntar inte mycket , men lite påskris får man väl ha ,och en och annan kyckling. Mina föräldrar kommer ner och hälsar på , och jag ska få besök från en kompis från gymnasiet, ja, det var länge sedan det, jag tror att vi inte setts på 30 år!
Hurra, ridbanan är åter ridbar så nu slipper vi ridhuset, om det inte regnar förståss. Elegido var jätteglad när han idag fick jobba där istället för ridhuset.
Hästspekulanten från i måndags kom idag igen och hon verkar tycka om min pålle, så vi får se hur det går.
Nästa vecka ska jag börja träna valparna i olika miljöer och gå i koppel, då har jag praktikant, så jag kanske har tid till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar