The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 25 mars 2010

Ramon är tingad

San Ramon


Nu har den underbara valpen Ramon blivit tingad, jag blir så glad för hans skull. Det är en underbar individ.
han hämtas på lördag.
Igår när jag skulle fodra hästarnas natt mat, så tänkte jag göra det lite tidigare för en gång skull, jag brukar gå ut vid 23.30 men igår gick jag ut 22.30. Och tur var det. En häst i stallet hade satt sig på vattenkoppen, eller nåt liknande för vattnet forsade i fullt ös, och hade gjort så ett tag, ni kan ju gissa hur det såg ut i stallet. Och vi som hade fyllt på nytt spån samma dag,
Och som grädde på moset så har jag absolut ingen till hjälp idag i stallet.
Men man gläds åt vädret iallafall. våren verkar ha kommit för att stanna.
Ikväll ska vi åka till dotterns skola (hon går musikklass i 5:an) och lyssna på deras konsert. Det ska bli trevligt.

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra om Ramon! En riktig söting!

    SvaraRadera
  2. Min favoritvalp, en liten "Milton".
    Lycka till önskar jag hans nya matte.

    SvaraRadera