The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 23 mars 2010


Heslaby Bonita

Idag talade "Bonnie" om att hon inte ville paras mer. Perfekt timing alltså. Det blev 2 bra parningar så nu väntar vi i 25 dgr tills de gör ultraljud.
Jag hade hjälp i stallet idag så jag behövde bara mocka 1 box.Skönt!
Tänkte berätta lite om Ozzy som jag ju har ute på foder. Han har hållits ganska anonym än så länge pga han har varit sen i sin kroppsliga utveckling. Han har ställts ut lite, men kommit i skymundan då H.P´s Indiano varit med som har varit färdig tidigare. Däremot har han gjort ett MH med bra resultat, och han är röntgad med A höfter.Han har också testat vallning som han gillade, och kommer att göra vallanlagstest i vår.
Ozzy kan i aveln bidraga med ett fantastiskt temperament. Han är otroligt glad och vänlig. Han har en bra exteriör med ett fantastiskt uttryck i sitt vackra ansikte. Vi siktar mot att ställa honom i Danmark i sommar , men det är mycket jobb för att få rätt på pälsen som är lite sliten nu.
Med denna parningen ska det bli intressant. Tiken är ju ganska olik Ozzy. Hon är liten och mycket feminin, hon har inte så mycket päls, men det tycker inte jag gör något. det kan ju Ozzy bidra med:)
Nu ska jag iväg med yngsta dottern för att handla skor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar