The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 17 mars 2010

Börjar känna mig sliten när inte ens en vecka har gått sedan min hästpraktikant slutat. Idag tex kom jag inte hem förrän 18.30 (barnen varit på aktiviteter), och då skulle hästar in och matas, färdig 19.30, sen skulle det lagas mat till familjen samtidigt som de behövde läxhjälp. Pust! Att hinna och att ha inspiration till ridning är just nu ganska svårt måste jag säga.
Valparna har fått för sig att man inte ska bajsa i rasthagen. För det mesta går jag ju ut med dem och ser vad de gör, men ibland blir det inte tid till det utan man får släppa dom där. Men då när de varit ute en stund och man tror att de har gjort vad de ska, så tar man in dem och efter 5 minuter har de bajsat på tidningen.
jag har anmält Mira till valpkurs. Vi börjar 22 april på Höörs brukshundsklubb'
Jag hoppas de andra 2 är sålda tills dess.

1 kommentar:

  1. Nämän så kloka dom är dom små liven;)
    I rasthagen vill man väl inte göra det stora. Bra att dom träffar mitt på tidningen när det...äntligen är dax. Det är inte svårt att förstå att din dag är mer än fullbokad. Hoppas ni får en lika bra ersättare för gulliga häst-tjejen. Hur många vet om att det finns två underbara gosvalpar hos dig? Hoppas vi träffar några valpspekulanter på SGVK´s utställning i Varberg!!

    SvaraRadera