The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 27 mars 2010

Huuu!!!! Vilket j-kla väder vi har idag. Igår var det en underbar vårdag, 17 grader varmt, fika på altanen, och idag regn, regn och åter regn och 4 grader bara.
Gick upp tidigt för att hinna schamponera Ramon innan hans nya familj skulle hämta honom. Man vill ju leverera valparna rena och gosiga.
Så nu har han åkt till Växjö där han ska bo.
Hästarna har inte varit ute så länge idag, de står mest och lider när regnet öser ner. En del fick busa av sig i ridhuset.
Jag som hoppats att ridbanan ute skulle torka upp efter en sådan dag som igår, men nu är den lika blöt igen.
Ikväll får det bli gardinbytar dags. Var och handlade på IKEA igår. Det är kanske dags att ta ner julgardinerna...............................!?

1 kommentar:

  1. Grattis alla Tana-valpar från första kullen som blir 2 år idag söndag!

    SvaraRadera