The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 29 mars 2010

Ny häst och hundhjälp på gång!

I söndags var jag med en väninna och tittade på hingstvisning på Övrarp stuteri. Det är spännande när det kommer in nya hingstar till landet så man måste ju kolla om det är något som är intressant. Man kan ju inte bara betäcka med sina egna hingstar för då blir det för enformigt. Antingen får man hitta någon riktigt bra här hemma och detfinns inte så väldigt många, eller så ska man importera sperma och det är ju kul men dyrt . Vi får se hur det blir framöver. Det är väl till nästa år det är aktuellt.
Idag har jag haft hästspekulant, mer om det senare.
Har fått kontakt med en tjej som vill komma ner och jobba med hästar och hundar. Hon ska komma på prov om drygt en vecka. Låter iallafall jättebra! Och hör här , hon talar flytande spanska, så jag kan träna på min spanska varje dag :)
Så nu ska jag väl hinna få igång hästarna snart, får ju prao elev nästa vecka. Frisering av ston står bl.a på listan som ska göras då. Har varit dålig på att fota på ett par dagar. ska snart bättra mig.

1 kommentar:

  1. Bättre jobb får man ju leta efter säger jag! Hoppas jag blir frisk snart och påsken går snabbt förbi.. Spanska kan du räkna med att lära dig, det fixar vi lätt ;)
    /Eliza

    SvaraRadera