The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 2 mars 2011

Idag kom de och satte in vår nya värmepanna. De tog även ut oljebehållaren och oljepannan, och vips fick vi nu jättemycket plats i källaren-.De är inte riktigt klara än, kommer väl tillbaka imorgon. Vi har fått lite fesjummet vatten och elementen har kommit igång lite, så vi behöver inte frysa så mycket inatt som jag trodde vi skulle.
Imorgon ska jag åka och lämna båda mina katter på kastration, det känns både skönt men också lite svårt, eftersom vi från början ju hade tänkt oss en rasren kull på Bella. Men det är ganska mycket man ska kolla upp innan man ska para Main Coon katter, bl.a höfter, och det har vi inte lust med, och med tanke på att Bella inte är så förtjust i sin Skrållan nu så känns det fel att ta ungar igen. Tana kommer att kollas också, så imorgonkväll får ni veta hur många det är, hon är redan tjock, så det är definivt mer än 2 tror jag:)
Idag har jag jobbat med Elegido o Albatros i ridhuset för hand. dom var glada, att matte grejar lite med dem äntligen. Nu ska jag försöka komma igång igen, ridhuset är bättre nu i allafall. Jag får väl börja träna Malaga o Maestro också nu, jag har ju tänkt visa dem på Championaet i Skåne i Maj. men först ska det bli avelsvärdering för Malaga, och jag hoppas de kommer hem och gör det här, för jag har aldrig lastat henn, jaag ska träna till Championatet, men kanske jag inte hinner färdigt till avelsvärderingen som är i början av april.
Jag har inte bestämt än om jag ska visa någon av de äldre hingstarna, men en av dom blir det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar