The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 27 mars 2011

Soliga dagar.



Vi har haft en solig, men ganska kylig helg.Men man blir så glad när solen tittar fram. Äntligen har ridbanan blivit helt torr, så nu börjar jag imorgon, att matcha mina hästar inför Championatet. I fredags hade vi kalas för sonen som fyllde 20. Tänk vad tiden går fort, hoppas inte nästa 20 går så fort.
Mina föräldrar kom ner från Malmköping och vi hade en härlig helg. Tänkte berätta vad jag bjöd på, för det var riktigt smaskigt.
Som förrätt blev det en fräsch sallad, med blandade slladsblad, mozarella, mynta nektarin ( skulle varit persika men det fanns inte) och serranoskinka


Till huvudrätt blev det Västerbottenlax med ljummen potatissallad och romsås
Till det bjöd jag på ett mycket gott vitt vin som heter Casal di Serra, kan varmt rekommenderas


Som dessert blev det Chokladmoussetårta med Grand Manier- marinerade apelsiner
Till det serverades Madeira


Jag har tagit mer kort på Tana, mer fördelaktiga. och även katten Skrållan har fastnat på bild.
Nu börjar nedräkningen, inte många dagar kvar nu till valpisarna kommer.

4 kommentarer:

  1. Fixade du all den goda maten själv, eller har du en kock hemma?? Såg riktigt proffsigt ut!! Fina bilder på Tana, du får gärna skicka dom till mig. I morgon fyller Mille 3 år. Jag har lagt in några fina bilder på honom på min hemsida. Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Ja maten fixade jag själv :) Fina bilder på Mille :)

    SvaraRadera
  3. Såg verkligen smaskigt ut Annica!!

    Vilken underbar bild på Tana och Skrållan tillsammans. Ojojoj så tjock hon är nu.... nu står det inte på. Spännande!!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilken mat! Ser både gott och proffsigt ut!
    :-) Ingrid

    SvaraRadera