The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 19 mars 2011

Den här veckan har man slitits mellan hopp (våren kanske är på väg) och förtvivlan (nä det var inte dags än, först ska det snöa lite till). Fy tusan vad jag frysit.
Elegido har haft en tappad sko nästan hela veckan så ingen ridning på honom. Men jag har ridit Albatros. Det blev bl.a en härlig uterittt, just den dagen som gav en hopp om våren. Grannen hade varit och röjt m såg i skogen så det gick att rida ut. men idag hade ett stort träd vält så nu går det inte längre.
Lars är borta denna helgen också. Men jag får hjälp i stallet iallafall-
Idag har jag varit på utställning med Donna, i Malmö. De har ju rivit mässhallarna, och nu satt upp tält på Jägersro´s parkering. Och det var verkligen en usel utställningsmiljö. Kallt, mycket trångt, och väldigt högt ljud. Donna tyckte det var vidrit. Det gick inte att praktisera O´Sheas utställningsträning där, hon vägrade vara intresserad av köttbullarna. Men hon var relativt bra i ringen ändå. Hon blev 3:e bästa tik, slagen av 2 Champion tikar, och så fick hon Excellent och Cert .
När jag kommer hem, väntade jag mig att gå ut och mocka, men en glad överraskning var att min hjälp idag hade mockat hela stallet. :)

3 kommentarer:

  1. Grattis till Donnas fina resultat.
    Vilken tur att jag inte anmält Mille till Malmö då jag tyckte det var för mycket av allt redan förra året i mässhallen!
    Härligt med goda överraskningar (mockat)!
    Trevlig kväll och hälsa tjejerna, 2 & 4- bentingarna alltså!

    SvaraRadera
  2. Grattis Syrran! Härligt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till Donnas första cert! Usch för en sån utställningsmiljö.... vet inte hur man tänker då.... inte på hundarna iallafall.

    Trevligt med såna överraskningar när man kommer hem :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera