The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 23 mars 2011

Oj, nu har det gått flera dagar sedan jag skrev ngt hä. jag har fullt upp som vaanligt, och nu börjar förberedelserna för valpningen. Jag hoppas valparna kommer nästa helg, fast på söndag har jag inte tid, då sk jag avelsvärdera Malaga. henne har jag inte åkt trailer med ngn gång, så jag kanske tar med Vara som sällskap.
Idag har jag gjort iordning valprummet. Det var ju över ett år sedan det sist var valpar, så rummet har använts som ofrivilligt förråd, det blir lätt så när man har ett rum man inte använder.
Och idag åkte Tanas päls av. Tänkte att hon inte ska ha för varmt, jag vet hur det är att vänta barn, man var alltid för varm.
I början av veckan har jag haft hjälp av svärföräldrarna, med att röja o fixa. sonen har också varit behjälplig, löv-krattning och rengöring av kylskåp bl.a
Han fyller år i helgen, så på fredag får vi gäster.
Tyvärr har det inte blivit ngn ridning. Elegido tappade en sko förra vecka, visserligen fick han på den i fredags, men den hoven hade slitits ner, så han är ojämn. Hovslagaren skulle kommit i Söndags och fixat honom och verka unghästarna, men har inte dykt upp ännu.
men jag hoppas det sköna vårvädret består, för nu kan man rida på ute-ridbanan:) och det hinner jag inte denna veckan, så inget mer regn eller snö, tack.
Det blir inga bilder idag. Ska ev ta nya imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar