The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 3 mars 2011

Det Kryllar i magen

Ja det var som jag misstänkte, många valpar i magen, veterinären tyckte hon såg 8 men jag hoppas det var fel, men minst 7 iallafall. Så nu börjar nedräkning och jag ska börja ge henne lite mer mat så hon håller hullet, nu när hon ska få så många.
Åkte och lämnade katterna hos vet på förmiddan, och sedan hem och mocka innan barnens aktiviteter på e.m.
Sedan ta in hästar o fodra, och sedan åkte jag o hämtade kattorna. Så nu är de hemma. Skrållan är lite groggy, och ligger i fönstret vid elementet o sover. Bella vill ut, men det får hon inte.
Veterinären opererade på från sidan på katterna, det ger mindre komplikationer tydligen, och de fick stygn som inte behöver tas bort, de försvinner själv.
Hästarna fick alltså vila igen, men imorgon blir det ridning.

3 kommentarer:

  1. Grattis nu får vi hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
  2. Jösses vilket gäng det är den här gången också!!! Spännande! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Great and good news!!!
    Have a nice time :-)

    Hugs
    Rainer and Patricia with Aron, Daisy, Curly and Amigo

    SvaraRadera