The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 5 februari 2011

Vilken början...

Jag flög med en faslig fart ur sängen idag,,,,,när jag vaknade och upptäckte att väckarklockan inte hade ringt och nu var klockan 08.15 istället för 06.30 då jag egentligen skulle gå upp. hade ju ett fullspäckat schema idag fram till jag skulle åka på kurs kl 12.30. Så oj vilken fart jag fick. Först ut och fodra, då ringde de som skulle ha getterna, att nu åker de hemifrån. Då det regnat mycket på natten så fasade jag för översvämningar där gettrna bodde, så jag rusade dit för att upptäcka.. översvämning. Fick bygga en bro av pallar som den enaa vågade gå på , den andra fick jag BÄRA!!!!!!!!!!!!!. Ställde de i en ponnybox tills köparna kom.
När hästarna ätit frukost- ja, jag hann ju inte äta frukost- så var det bara att släppa ut de 14 som skulle ut, det tar en timme, sedan kom de som skulle hämta Tot. Ebba var nog lite ledsen över att han skulle åka.
Konstaterade sedan att jag faktiskt inte hann mocka en enda box innan jag skulle på kursen.
Kursen gick bra, och när jag kom hem hade jag haft hjälp i stallet och alla boxarna var mockade och hästarna inne och hö framlagt. Det var bara att beställa Pizza och sätta sig framför TV:n och kolla melodifestivalen. De 2 låtar jag ville ha till final- Gick till final. Jippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar