The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 6 februari 2011

Dagen började i rätt tid idag. Stallet klart när valpspekulanterna kom. Trevlig familj, som haft Briard innan. Sedan var det Handlerkurs på eftermiddagen. Donna börjar bli riktigt duktig, och jag börjar få kontroll på mig själv, som ju är viktigt när man ska visa hund, och häst också för den delen.
Jag tog lite kort igår på översvämningen här så jag lägger in dem här. Men idag hade det nästan torkat upp som tur var. Den här översvämningen blev under natten , och 1 dygn senare är den nästan som bortblåst. Tur:

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket det händer borta hos er.....
    Förstår att getterna ville ha flytväst på sig.
    Mille och jag har redan börjat träna efter det vi lärt oss i helgen.

    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Usch då vad vatten!!

    Hörde av Linn att det var en kanonkurs och blir sååå avis på er. Jag vill också gå kurs för honom.

    Ha det gott och lycka till nu med Tana och att hon får många fina valpar.

    SvaraRadera