The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 8 februari 2011

Strömavbrott.

Hot Pot´s Indiano

Vaknade imorse och upptäckte att strömmen var borta. Det var bara att leta fram en väldig massa ljusstakar. När väl alla kommit till skolan så började stalltjänst, som ju blev i halvmörker. Sånt här kan verkligen knäcka mig. Efter att inte varken fått Te till frukost och inget 11- kaffe insåg jag att jag MÅSTE åka till macken i Eslöv. Så det gjorde jag, och köpte en kopp Latte. MMMM.. vad gott Efter som strömmen inte kommit på kl 14 och de sa på elverket att den skulle först komma kl 20.00 så insåg jag att något måste göras
, hästarna behöver vatten bl.a. jag drog fram vårt reserv elaggregat och stirrade på det- har aldrig använt det nämligen. Fick börja med att leta efter sladdarna som skulle vara till den, och sedan åka och tanka i dunk, men macken hade också avbrott så det blev Eslöv igen. Fick tag på en man som kunde en del om sådnan apparate. Han kom... nu började det bli mörkt. Vi fick konstatera att det var fel kontakter, så nu fick jag åka t eslöv- IGEN- hemma halv 6. Till slut fick vi igång apparaten och hästarna har fått vatten och vi kunde t.om. laga mat. Fast snart är bensinen slut. Hade ju räknat med att strömmen skulle komma 20.00, sedan har de ändrat till 21.30 och nu är kl 21.50 Bäst att gå ut o ge hästarna mat innan bensinen tar slut.
Men först en presentation av ÅRETS UTSTÄLLNINGSGOS 2011
SE UCH, DK UCH KBHV-10 C.I.B Hot Pot´s Indiano han blev även 3:a i tävlingen om ÅRETS GOS TOTALT. Stort Grattis till Linn och Roffe.


Godnatt

1 kommentar:

  1. Härliga bilder på Milton!!
    Grattis till både dig och Linn för "titeln" Årets Utställnings Gos

    Hoppas du fått tillbaka strömmen nu iallafall. Besvärligt när man har djur som behöver vatten.

    SvaraRadera