The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 13 februari 2011

Solig men kall helg

Kylan kom tillbaks, men nu är det ju inte geggigt iallafall. Hästar o Hundar håller sig rena:)
I går kom Lone och lämnade sin PRE Vistoso hos mig, för de åkte på härlig semester för en vecka.
han var så lugn och fin när han kom, och är jätte lugn i stall o hage, trots att det är nytt ställe. Super renlig i boxen ochså, så det var ett sant nöje att få ha hand om honom en vecka.
Igår fick jag reda på att Hot Pot´s Inca är höftledsröntgad, med samma utmärkta resultat som de andra i den kullen- A- höfter:)
Hon har ställts ut och är Champion , väntar på att få reda på vilken sorts Champion hon blivit, så det återkommer jag med.

Det är nu bestämt att hon ska paras, med inte mindre än den Tysklandsbaserade Fina hanen
Multi-Champion och WW-10 Napathi Ataho
Det blir en mycket spännande kombination.

3 kommentarer:

  1. Så härligt med A höfter på Inca och vilken snygging hon ska paras med!
    Verkligen jätteroligt!
    Hälsningar Linn och Mille

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS till ännu en A-höftad valp.

    Verkligen en spännande kombination!!!

    Kram Lisa & Ulltottarna

    SvaraRadera
  3. Tack för det, ja det är verkligen spännande med den parningen,

    SvaraRadera