The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 25 februari 2011

Så var det fredag igen.
hingstarna fick lösgaloppera i ridhuset igår, och gissa om det var populärt. Dom brallade och busade och tyckte det var underbart, tur man inte satt på:)
Äntligen, har någon insett vad jag håller på med ,, här är ett uttdrag- citat från ett mail från en dressyrkvinna som bor i Texas!!!!!!!!!

"Jag har tagit en titt pa din hemsida och sag den lilla marren som ar PRE/SWBL och tyckte att det var en intressant avkomma. Du verkar fantastiskt duktig som uppfodare och jag gillar ditt initiativ och moderna tankande med den har korsningen...."


Tack för dom orden, det värmer minsann.:) Svenska dressyrryttare är lite långsamma att greppa sådant här nytt i aveln , och kanske också lite för försiktiga. Men med Fuego i bakhuvudet och hans fantastiska framfart, så kanske Svenska dressyr ryttare vågar sig på PRE eller målinriktade PREkorsningar. Pre kan verkligen förhöja halvblodsaveln, med sin lätthet, sitt temperament och sin förmåga till samling.
Här kommer en film som är ihopklippt av ngn, med Totilas och Fuego. Man kanväl säga att Fuego kunde lika gärna vunnit, han rör sig definitift inte sämre än Totilas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar