The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 11 februari 2011

Så är det Fredag igen.....

Veckorna går för fort tycker jag, och jag får inget gjort. Hästarna har fått vara på sparlåga hela veckan tyvärr, pga en massa saker, bla strömavbrottet i tisdags pga stormen , Och Lars har varit borta 2 av dagarna, och då får ju jag mer att göra, och krafterna tar slut. Efter 14.00 på dagarna kan jag inte rida eftersom barnen kommer i olika omgångar och ska hämtas vid tåg eller buss och sen ska hästar in , hundar ut, hästar mat, barn ska ha mat (ja, jag också förståss) och vissa dgr är det aktiviteter.
Jag måste få sålt lite hästar. Det är i första hand Elegido och Penny, och så funderar jag på att sälja Albatros faktiskt. jag har ju hans son, Maestro som ser MYCKET lovande ut, Så då behåller jag honom.
Nu har vi ingen snö kvar iallafall, och ingen is, men nu är det VÄLDIGT blött. Det har regnat oavbrutet nästan i 2 dgr. Det står så mycket vatten att det kommer upp i ridhuset, det har aldrig hänt förut.
Jag har anmält Donna till Malmöutställningen och jag ska anmäla t Hässleholm. I Hässleholm är det samma domare som dömde Tana till BIR och Svensk Vinnare i Malmö, nu är ju Donna ganska olik Tana, så vi får se hur det går.
Hundsport har ju kommit, med rasspecial om Gos d´Atura Catalá och vi får hoppas att det ger ett lagom stort intresse för rasen. Jag var med på ett hörn där och svarade på frågor med en bild på mig och hundarna, var riktigt nöjd med det faktiskt:)

Imorse kom dom och gjorde kabelvisning här, vi ska nämligen lägga jordvärme, så nu ska det bli slut på dyra oljeräkningar. de ska nog börja nästa vecka, så då får vi möblera om i hagarna lite en period.
Nu ska jag ta ut Albatros i ridhuset, fast där är väldig geggigt nu av allt vatten som stigit.
Ha en fortsatt trevlig fredag:)

2 kommentarer:

  1. Vilken bra bild de blev! Här har vi flera decimeter snö igen! Hälsa barnen o djuren!
    / Elli

    SvaraRadera
  2. Tack Elli, allt väl med dig hoppas jag. Snö- vill vi inte ha! men det kommer nog ändå en dag

    SvaraRadera