The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 23 februari 2010

Sportlovsvecka






Ja nu är det sportlov,och jag kan inte precis säga att jag längtar till vinteraktiviteter. Barnen vill åka till Vallåsen och åka skidor, men det får bli pappa som får göra det, jag kan ju inte vara hemifrån så länge från valparna. Bio och bad är också önskemål från de yngsta flickorna. Vår hästpraktikant, Teresa, har äntligen fått några dagar ledigt, det behövde hon verkligen för hon har jobbat mycket sista tiden. Mycket duktig tjej, som är extremt bra på att rida in hästar .Första eldprovet var när vi fick in ett stort sto från Danmark som hade varit på inridning i 3 månader men de hade inte lyckats rida in henne. Det fixade Teresa utan problem. Hon ska söka in till Flyinge i vår. Hon ska härnäst rida in min unghingst Brillante.
Valparna sköter sig utmärkt. De kommer nästan vara rumsrena vid leverans tror jag, Dom vet att de ska springa till dörren när de ska ut, och de gör direkt ifrån sig när de kommer ut.
Tana har så smått börja lägga på hullet igen och börjat piggna till. Hon börjar tala om för valparna att man faktiskt inte måste snutta så fort mamma kommer, man kan leka och gosa också. Rainer och Patricia har underbara kort på valparna. Jag ska få dem på CD så jag kan använda dem , men så länge kan ni titta på dem här
http://51742814.de.strato-hosting.eu/mediacenter/albums/album.html?id=10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar