The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 26 februari 2010

Katrering på gång


På sportlov ska man åka skidor, och det är ju inte alltid det går i Skåne, men i år var det ju ing
et problem. Pappa Lars tog de yngsta flickorna med till Vallåsens skidanläggning en dag Bra väder och varm Oboy i matsäcken bidrog till en häslig dag.



Själv stannade jag hemma hos hundar och hästar.
Jag har nu beslutat att kastrera unghingsten Brillante. Han är världens goaste häst, inte alls hingstig men ska han säljas så är det ju så att de flesta som ska ha en häst kan inte ha en hingst. Antingen står de inackorderade och då är det oftast omöjligt, eller så har de ingen erfarenhet av hingstar och då kan även den snällaste hingst ,om den inte blir rätt uppfostrad, bli omöjlig att hantera. Det har jag sett många exempel på. Så om ingen köpare på honom ,när han fortfarande är hingst, dyker upp, så åker bollarna på tisdag.

Och min personliga uppfattning är också den att en hingst som inte ska vara i avel borde få bli valack. Då får de ett lugnare liv och kan umgås med andra hästar i hage på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar