The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 11 februari 2010


Ja, nu är det klart. Vårt sto Brentina är såld.Vi köpte henne i Spanien som föl, och nu är hon 6 år. Hos oss har hon hunnit med att få 1 jättefint föl e: Elegido CXX (min hingst) och hon har deltagit i ett Championat och hon är inriden och är en mycket trevlig ridhäst. Så nu ska en ny ägare få njuta av henne.

Valparna börjar bli vilda nu, de kan snart klättra över den låga grinden så nu får jag nog byta till en högre.

Har varit på apoteket idag och köpt medikamenter för min förkylning, hoppas det hjälper så jag kan komma igång med ridningen igen, nu när Elegido går så himla bra.Albatros har inte satts igång ordentligt än så han vilar lite till.
Är det någon som vet om våren kommer snart? Jag läääängtar!



1 kommentar:

  1. Hejsan
    Kul med 7 vilda valpar eller hur.
    Krya på dig. Köp Kan jang och drick Thé med
    färsk ingefära och lite honung.
    Jodå det börjar att höras lite fågelkvitter här och dom brukar ju ha koll på våren.
    Så håll ut! Linn & Mille

    SvaraRadera