The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 12 december 2010

Isande kalla vindar idag, och det som töade igår har nu frusit till is:(
Snabb stalltjänst för mig idag. Sedan var det inhandling av bakingredienser som första steg. Satte en saffransdeg, och städade och strök julgardiner medan degen jäste.
Gjorde mina älsklings saffransbullar. jag gillar mest när de är fyllda snäckor. Så det blev fyllning med mycket smör, och socker och en gnutta vaniljsocker. Receptet kommer från Matklubben.

Ponnyridning stod på schemat idag, och det var läge att bjuda på glögg och pepparkakor till tappra föräldrar , i ridhuset.
Sedan gick vi in och värmde oss i huset, med brasa, kaffe och nybakade bullar. Mys-pys:)
Så ingen ridning för mig idag alltså.
Nya tag imorgon igen alltså.
Ha en skön 3:e advent



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar