The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 9 december 2010

Den här veckan är det dansavslutningar. De dansar alla på olika dagar, så i måndags var det Julias, och igår var det Ebbas och idag är det Elin. Elin vill inte att jag tittar på, men det tänker jag göra ändå:)Det är stor repetition i kyrkan idag med Ebbas körsång, nu inför Lucia.
Jag har faktiskt kommit igång med ridningen nu. Albatros fick ridas i ridhuset igår, och idag tog jag en härlig tur i skogen, med mycket galopp. Han var jätteglad och pigg:)
Det är svårt att gå med småhundarna i skogen nu. Det är ju inte plogat, och om det fastnar klumpar i pälsen så kan inte Ida gå, häromdagen så upptäckte jag inte att hon stannat, så när jag var 2-300 meter fram, så skällde hon, då hade hon bollar stora som handbollar runt benen. Så det var bara att vända hemåt igen tyvärr.
jag undrar om mitt badrum kommer att bli klart till Jul. Känns inte så. Måste beställa duschväggar, eftersom det är så smalt, så jag måste ha specialmått. Så vi får se!
Nu ska jag iväg och köra till aktiviteterna.
På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar