The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 18 december 2010

Dagen började segt. Tog "sovmorgon " till 7.45 . Fick släppa ut hästarna själv, för Lars körde Elli till MCR där hon skulle jobba idag, och vår bil är bäst att köra med i detta vinterväglag.
Det är ju himla jobbigt och tidskrävande att pulsa ut i snön med 14 hästar, så efter drygt 1 timme kunde jag börja mocka. Allt tog en evig tid idag, så jag hann tyvärr inte rida och inte heller måla. Men hantverkaren var här idag, och nu har han börjat kakla badrummet. Tyvärr måste jag åka t Bauhaus imorgon för att köpa 2 dekorkakel plattor till, Det blir ju riktigt dyra plattor när man måste köra bara för det.
Idag skulle vi ju haft 99 års kaffekalas, men pga vädret så ville "di gamle" inte ut och köra så Lars tog med sig barnen, och packade kaffekorgen och åkte till födelsedagsfirandet istället. Jag fökjde inte med, för hästarna ska in innan det blir mörkt, och sedan ska det fodras.
Bjöd hantverkarna på middag ikväll, sedan hade Lars spelat in någon handbollsmatch , och jag är totalt ointresserad av det, så där gick Tv-kvällen åt skogen.
Glömde berätta. Jag har bestämt mig för att inte sälja Vara. Jag ska nu göra en mycket spännande betäckning med henne. Linjeavel på mycket bra blod. Det finns 2 hingstar i Sverige som matchar henne perfekt, en i Stockholm och en i Skåne. I år blir det den i Skåne . Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar