The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 28 december 2010

Back in Buisness............



Ja så var det vardag igen, och det är jag glad för. Vi har överlevt julen, trots att vi inte haft varken värme eller varmvatten, oljebrännaren var trasig. men nu är det åtgärdat, så nu fryser vi inte:)
Iövrigt var julhelgen lugn, mycket mat, i 3 dgr, sedan längtade vi alla efter att sätta tänderna i en biff, så igår blev det entrecote med ungnsbakad potatis, mums!
promenader med hundarna är svårt här där vi bor, Det finns inga skottade promenadvägar, och lilla Ida och Kiwi kan ju inte gå i 40 cm snö. Jag får kanske ta bilen och hundarna och köra någonstans.
Nu blickar jag framåt mot ett nytt år, då jag hoppas kunna visa mina första Spanska uppfödningar ( hästarna alltså) på Championat, kanske t.om. på 2-3 championat 2011. Donna ska ställas ut en hel del, och Tana ska få sin sista kull valpar. Vi väntar också på att "Daisy" Marengo Esperanza Pizarra
ska nedkomma med valpar med pappa "Ozzy" Hot Pot´s Bolero.
När snön försvunnit ska jag ta itu med försök att valla med Donna. Ska också fortsätta träningen av henne i lydnad, så får vi se vilken gren vi väljer så småningom.
Ja det var lite av mina framtidsvisioner, Nu längtar jag till våren!
Fick äntligen en bild på fina Que Bonito. hoppas kunna träffa de flesta "valpar" 2011. Ska försöka ha en valpträff, för alla mina valpköpare, hoppas det går att genomföra.



4 kommentarer:

  1. Skönt och se att du är tillbaka på din blogg igen...Man blev ju minst sagt lite orolig för eran jul utan vatten...och el. Sicket elände!
    Kram från oss,PS snygg kille å fina får!och söt rumpa som är så lik Milles så det är väl Donna.

    SvaraRadera
  2. Ser framemot en kennelträff, skulle vara jättekul!!! Men undra om vi kan skilja på hundarna? De är väldigt lika varann :-) Kanske lite fårvallning då???
    Skönt att ni haft en bra jul trots alla bekymmer.
    Kramar å Nospussar

    SvaraRadera
  3. Ja det kommer att bli svårt att se skillnad på dem. Vi får kanske ha fägade band runt halsen, som jag hade när de var små

    SvaraRadera
  4. Usch vilket elände ni haft det men skönt att det är fixat nu.

    Ser fram emot er valpträff (även om jag inte ska delta) och sen få se massor av bilder på allihopa.
    Dina valpar är verkligen väldigt lik varandra i typ och utseende tycker jag. Vore skoj att få se flera av de dina på utställning samtidigt och kanske en avelsgrupp resp uppfödargrupp.

    Ha det gott
    Kram Lisa, Qvittra & Shakiro

    SvaraRadera