The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 4 december 2010

Har känts jättejobbigt den här veckan, med kylan och snön, Hade jättemycket inspiration när man kom hem från SICAB, men den är som bortblåst nu i detta vinterlandskap.
Iallafall har Elegido blivit bra från sin förkylning, så nu får jag ta mig i kragen och börja rida.
Förra helgen när jag var borta så börjades det med vårt duschrumsprojekt, dvs de var här och rev ut allt den helgen. Så i veckan som gick, har rörläggaren och elektrikern varit här, vi hoppas ju det ska bli klart till jul. Så igår åkte vi med hästsläpet till Hornbach för att göra den stora inhandlingen. Jag hade ju varit iväg veckan innan och handlat kakel och lite annat, fast då var det Bauhaus.- Nu kom vi och skulle komplettera med det vi inte köpt, och fick reda på att man MÅSTE ha samma fabrikat av alla tätningsmateriaal. Så då fick vi köpa allt en gång till, fast på Hornbach, så jag hoppas man får lämna tillbaks oöppnade förpackningar på Bauhaus. Lite surt annars:(
I helgen har jag varit på Handler kurs med Donna, för Gerard O´shea. Och det var det roligaste jag gjort på länge. Vilken fantastisk människa! Otroligt engagerad, fantastiskt rolig och skämtsam och jäkligt duktig. Donna tyckte det var lika kul som jag. 4 timmar höll det på. båda dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar