The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 22 december 2010


Inte sa de på väderrapporten att det skulle slå till och bli SVINKALLT!!!!!!!!!!!! - 20 grader har vi haft i ett dygn, och givetvis har vattnet i stallet frusit. Så idag har allt tagit en fruktansvärt lång tid. Elli är ju inte här nu och Lars skulle iväg med barnen o handla. Så ensam var jag:( Kom först in nu kl 16. Och jag som har Massor att göra här inne.
Igår tog jag med kameran ut igen till unghästarna. Och där har vi även pulkabacke, så Julia och Elli körde lite pulka där. Sedan hade jag ingen bil att hämta Ebba med, från skolbussen , så jag tog med ponnyn Tot, så fick hon rida hem istället. Här kommer en till BILDBOMB












6 kommentarer:

  1. Härliga snöbilder på ungar, hästar å hundar :-) Men det är bara så himla kallt...
    Hoppas du får en härlig jul med nåt ledigt!!!
    Kramar å Nospussar
    /Majzan å Razz

    SvaraRadera
  2. Hur många ungar får rida hem på en ponny...vilken lycka!
    Ett gott råd, häng upp många julstjärnor i fönstren. Det blir ett mysigt ljus inne och dammråttorna syns inte i mörkret. Be gubben och ungarna att gå ut i skogen och hugga en gran så doftar det jul. Baka en enkel sockerkaka, häll i 2 påsar saffran, strö på lite florsocker och fika och njut! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Linn och Majzan , för er omtanke. Önskar er en riktigt God Jul:)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder! Snyggt fotat! :)

    SvaraRadera
  5. Fantastiske billeder, det er vel ikke dumt at rider hjem! Min Molly behöver en Ebba.God Jul! kram Lone

    SvaraRadera
  6. Wonderful pictures! We are just in the mood for going out for a ride in the snow. Really great!!!
    All the very best for Christmas and for the New Year to you and your family!

    SvaraRadera