The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 23 december 2010

Dagen började inte så bra

Elegido
När vi gick upp så upptäckte jag att vattnet i huset inte fungerade, jaha, tänkte jag det vore just snyggt att det frusit i huset också.Försökte ringa rörläggaren, men han hade förstås semester. lars gick ut för att fodra, kom snabbt in igen, för att tala om att orsaken till att vi inte hade vatten , var att ett vatten rör sprängts i stallet under natten , så nu stog hela hingsstallet under vatten , för naturligtvis var brunnarna frusna också.
vi som startat extra tidigt och planerat dagen så väl, med inhandling av julmat på förmiddagen så jag skulle hinna koka skinka och göra knäck. men vi fick ju annat att göra.
Boxarna var nu överfulla m vatten, jag som fyllt på spån igår för det skulle vara lättmockat idag.
Inhandlingen av mat blev sen, så nu har jag satt igång skinkan 23.30 Det blir nog inte mycket sömn inatt, ska göra knäck och farfars glögg också. Går snart i sömnen.

3 kommentarer:

  1. Oj ja vad säger man nu då...?
    Det positiva är väl att du inte brutit ihop...

    Roffe ska ut och köra sjöräddningens jeep i kväll för att hjälpa hemtjänsten att komma fram, så det blir en stilla julkväll med Mille.
    Stor kram och ....ja God Jul!

    SvaraRadera
  2. Usch vilket elände ni har. Hoppas det löst sig nu med vattnet och att ni fick en någorlunda bra julafton.

    SvaraRadera
  3. hoppas vattenproblem har löst sig! hur gick det för marianne med röntgen av daisy?

    SvaraRadera