The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 13 december 2010

Imorse var det -11 när vi steg upp. Men inte mycket vind faktiskt. Var klara ganska tidigt med stalltjänsten, så idag hann jag ta ut både Albatros och Elegido på varsin underbar tur i solskenet. Elegido som ju inte blivit riden på en månad , njöt när vi galopperade över de snötäckta fälten. Så nu är vi på G igen. Underbart.
Ikväll är jag bjuden på Glöggkväll hos Lone. Det kommer flera PRE entusiastiska väninnor, så det ska bli riktigt trevligt.
Fårvallning får nog vänta till snön har försvunnit, så vi kan vara i runda paddoken på ridbanan, ridhuset är för stort, för att få ngt grepp på det hela. Så med facit i handen, skulle jag köpt fåren i vår istället. Nu är det bara massa extrajobb, och eftersom vi inte har stall till dem ( getterna är inte bortaän, och de bor i det stallet fåren skulle ha) så får fåren vara i ridhuset på natten. Det är inte lätt att mocka fårskit, för de skiter ju överallt!
Ska försöka hinna ta med kameran ut en dag, för nu har det varit lite dåligt med foton här på bloggen tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar