The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 1 augusti 2011

Veckan som gått har inneburit mycket ridning. Jag har varit ensam hela veckan, Lars har varit i Polen på ponnytävlingar och småflickorna i Malmköping.
yfsat väder några dagar men ganska mycket regn.
Dock sprack det upp till bra väder inför helgen då hästspekulanter skulle komma. På fredagen visade jag alla 3 jag har till salu, en 3 åring och 2 som är 9, varav Elegido är en. Spekulanterna var mycket förtjusta i 3 åringen och i 9 åringen.
På lördagen regnade det igen för att sedan lagom till söndagen då nästa spekulant skulle komma, bjöd på ett fantastiskt väder. Elegido gick som en "peng" och ryttaren var överlycklig, vi får se vad det kan leda till. Här kommer lite bilder från söndagen

Detta är Velero som är 9 år och har ett fantastiskt temperament och rör sig som en dröm. Han säljs till ett mycket bra pris nu eftersom han inte är så mycket utbildad ännu.







Elegido, med sin härliga utstrålning och karaktär



3 kommentarer:

  1. Hej
    Hoppas det gick bra i helgen med intresserade hästköpare! Så fina dom är.
    Vi hade en supertrevlig söndag hos Manila och matte/husse.
    Lite bilder finns på hemsidan.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi har nyligen adopterat en katalansk vallhund. Hon löpte i början av juni, och så berättade uppfödaren att hon skulle löpa igen i december. Vad har du för erfarenhet angående tiden mellan löp? Vi har försökt att finna din e-post, men inte lyckats. Hoppas du får detta meddelande.
    Katharina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min erfarenhet är att det kan vara ett mellanrum på upp till 8 månader mellan löpningarna.
      MVH
      Annica
      min mailadress är annica@kennelhotpots.se

      Radera