The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 25 augusti 2011

Har haft en hel del pyssel med olika saker denna vecka. b.la har jag städat ur vårt badrum nr 2 som ska renoveras- äntligen.

och idag kom de och rev ur inredningen, och igår var jag och hämtade kakelkataloger i lund, för nu kommer det svåra att välja kakel.
ikväll har Finas valpkurs startat. Det var 12 valpar. Fina tyckte det var mycket intressant. Alla möjliga konstiga hundar eller monster tyckte hon några var, tex en mops som hon skällde ut. Men hon har inte läst rasstandarden så noga. Hon har missat att hon kan vara reserverad mot främlingar. Det finns inte i hennes värld. Hon älskar människor.
väl hemma kröp hon upp i fåtöljen med fårskinn ( jaa hon vet väl att hon är fårhund) och somnade sött.

3 kommentarer:

  1. En sån sötnos! Den där rasstandarden har aldrig gällt för Eclipse heller. Vid 4-års ålder hälsar han fortfarande gärna på alla. Nu måste han ju ha ett varsågod innan han får hälsa och sitter som på nålar och väntar. Taskig matte!

    SvaraRadera
  2. Ja, Jana. Så småningom måste jag också lära henne att vänta lite, nu far hon på alla och ska upp i ansiktet. En fantastiskt trevlig hund är hon iallafall.

    SvaraRadera
  3. Mina 2 är inte heller läskunniga när det kommer till 2-beningar. Däremot verkar de läsa fantastiskt bra när det gäller vissa 4-beningar. Eller nja reserverade vet jag väl inte om de är då heller. Snarare "du ska inte gå på "min" gata din fuling" :)

    Så fin hon är din Fina!! Sött namn!

    Och du du får vara lite nyfiken ett tag till ;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera