The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 24 juli 2011

Oj, nu har det gått en hel vecka sedan jag uppdaterade. Jag har haft fullt upp för att fixa det årliga kalaset för våra 3 döttrar som alla fyller år den 23 juli:)
Så igår var det stort kalas med 35 personer. Det var första gången på 17 år som vi inte kunde vara i trädgården, regnet fullkomligt vräkte ner. Som tur är har vi ett stort uterum där man kan sitta.
Jag bjöd på paj, det blev Iji´s underbara laxpaj ( Tack Iji för att smaskigt recept.) och till det en härlig sallad med Bill´s goda dressing ( tack Bill för det receptet) . Till efterrätt blev det en STOR jordgubbstårta.
Idag har de 2 yngsta barnen åkt med mina föräldrar till Malmköping ( där de bor) för att tillbringa veckan. Och på fredagen är det marknad där och uppträde, det ska se på Jay Smith, även om de egentligen inte gillar honom. På lördag ska de själva åka tåg hem
Mina tvättmaskiner har båda 2 slutat att fungera, lagom till helgen ( flickorna fick ta med sig smutstvätt till Malmköping) , så troligen måste vi ska skaffa en ny, det kanske inte lönar sig att laga en maskin som redan fanns här när vi flyttade hit för 5 år sedan, dessutom hittar jag ingen mekaniker.
Det får väl bli en tur till Media markt eller elgiganten imorgon, och ta med trailern.
i Övrigt så har jag inte ridit på 3 dgr nu, har helt enkelt inte haft tid med tanke på kalaset,
Så nu sätter jag fart igen, för jag har spekulant nästa helg .
Angående deltagande i championat i höst så har jag bestämt mig för att inte åka till Strömsholm. Det är för långt att köra med unghästar, och jag har ju inte Albatros kvar nu.
Danmark blir det troligen inte heller. Mina hästar kommer inte vara i form, de går ju på bete nu och är för feta, och jag vill inte ta in dem 1 månad för tidigt. Det är ju så skönt när de kan gå ute dygnet om.
Nu ska jag börja leta inofficiella utställningar till Elfina och börja ställa ut för träning skull.

1 kommentar:

  1. Visst ja, Grattis till alla i efterhand!!
    Inte undra på att det varit så stilla ett tag.

    Ps tvättmaskin..är nog bara att köpa en ny!

    Kram från oss

    SvaraRadera