The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 17 augusti 2011

Härlig semester,


Kom hem i söndags em efter en härligt solig och varm vecka på Mallorca. Vi tog en typisk turist semester och bodde i Alcudia, vi hyrde inte ens ngn bil. Sol , bad och lite shopping var det och god mat på kvällarna.
Frös lite när vi kom hem , men det har iallafall inte regnat så mycket sen vi kom hem.
Är igång och rider igen , Spekulanten från Falun som var här i lördags vill prova hästen en gång till, så förhoppningsvis går allt bra på söndag.
idag började barnens skolor igen, så nu är det upp kl 6 på mornarna som gäller.
Fick ett glatt besked från Majzan som har Razz ( Hot Pot´s San Ramon) att han är nu röntgad med A höfter och armbågar ua.
utställningsmässigt så går det väldigt bra för Hot Pot´s Bolero´s avkommor, tex. Heslaby Fernando som nu i Örebro fick Exellent , BIR och CERT. , och Heslaby Flamma, som också haft framgångar.

hink och spade var kul igen

På marknaden kunde man köpa alla möjliga sorters oliver, Mums.

Marknad med mängder av kläder

På stranden köpte vi varje dag underbar frukt. Jag som aldrig köper frukt hemma för jag tycker den är smaklös. I spanien hade jag kunna leva på frukt och grönt

Glada systrar

jag var också glad:)

1 kommentar:

  1. Herlige semester billeder, alle med et stort smil,klister det fast så sidder der til näste semester...om 2 uger er der min tur!kh Lone

    SvaraRadera