The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 14 juli 2011

Ösregn i 2 dagar nu, fy tusan. Tur man har fått sig lite sol i Spanien då.
Åkte och hämtade min åkgräsklippare idag, då remmen som driver klipperiet går av hela tiden. men nnu hoppas jag att den ska funka. Fast nu regnar det ju så klippning får väl vänta:(
Elegido rids varje dag nu, fast imorgon blir det vila. jag väntade på att det skulle bli uppehåll så jag kunde rida ut en sväng på nästa häst, men icke. Så han fick faktiskt vila idag.
Sedan tänkte jag baka, men hade inget bakpulver, skulle ju få besök av familjen som har Donna och "Rioja", så det blev "köpekaugor" istället.
Det blev ett kärt återseende. men eftersom det ösregnade blev det inga kort tyvärr, vi får ta det nästa gång.
Nu närmar det sig de 3 flickornas födelsedag den 23 juli, så då blir det kalas. Hoppas på ett härligt väder då. Så nu är jag i full fart med städning, fönsterputs och trädgårdsröjning. viss hjälp av barnen får jag dock, och så ska jag ju rida eftersom jag snart får spekulanter på hästarna.
Imorgon åker de yngsta flickorna iväg med kompisar över helgen. Och vi får besök av en av barnens kusiner, det blir Elin som får ta hand om honom.
Ja det var allt för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar