The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 15 juli 2011

En av Sveriges mest rastypiska hingstar har exporterats


Med tårar i ögonen berättar jag nu , att min underbara tid med Albatros Z är slut.
Albatros har flyttat till Spanien där han kommer att vidareutbildas i dressyr och i första hand visas för Calificado- godkännande. Förhoppningsvis ochså visas på morfologisk show.
Det var ett mycket svårt beslut att ta, när jag bestämde mig för att sälja honom. Han har hunnit ge mig 2 fantastiska avkommor, som redan nu i ung ålder har visat framhovarna på utställning, Malaga F ( Unghästchampion och gångartschampion våren 2011) och Maestro F( Unghingst Champion våren 2011). Han har även en hingsavkomma i Norge född i år.
Trots hans enorma framgång på utställningarna i Sverige och Danmark var det inte en enda som ville betäcka med honom. Jag säger bara en sak, skyll er själva. Jag har inte gjort reklam genom en massa annonser här och där som kanske andra gör. Men hans återkommande höga morfologipoäng och hans fantastiska temperament, som alla har kunnat se vid showerna borde ha väckt ett intresse hos landets stoägare. Vid avelsvärderingen hade han så himla bra mått, han var i prinsip lika lång som hög, och det är ovanligt enligt Arnau Garriga Garriga som gjorde avelsvärderingen.
Så nu har en av Sveriges mest rastypiska hingstar åkt tillbaka till landet han är född i. Jag avundas honom.

Så här såg han ut när han kom till oss som föl



På 2-års bete



inridningen gick som en dans



Bus



Min första clinik för Miguel med honom



Det ledde till seger i Åstorp. och jag blev bästa handler



Och seger i Danmark



Så här såg han ut på våren 2011

5 kommentarer:

  1. Käre Annica, får en klump i halsen, når jeg läser dette, det er også så tomt i dit stald nu, men snart fylder Maestro denne plads. Et stort grattis, den förste PRE jeg kendet til som er solgt til SPANIEN, hvilken kvalitet denne hest har! Håber at det kommer at gå ham godt og at vi får mulighed for at se ham på en udstilling i Spanien, det skulle väre kul!
    Nu må du sätte fart på M & M de har virkelig noget at leve op til! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lone. Ja det är verkligen tomt nu:( . Jag känner inte heller till någon vuxen hingst som sålts till Spanien, endast ett par unghästar som har flyttat dit ( sålde en dit själv ju när den var föl.) Men nu får jag ta nya tag med mina unghästar efter sommaren.

    SvaraRadera
  3. Du är en mäktig människa du Annica. Majestätiska hästar trollar du fram och mäktar ändå med att göra det som är rätt- men jobbigt. Som du skrev- stoägare skyll er själva.

    <3kramar
    Eva

    SvaraRadera
  4. Grattis! Då är det ni och vi än så länge som lyckats sälja till Spanien.

    SvaraRadera