The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 9 juli 2011

Igår började dagen 7.30. Lars är i Köpenhamn på Nordiska mästerskapen i fälttävlan. Ridning Och mockning på förmiddagen, har fått hem ett par nya hästar till försäljning, men det är för tidigt att presentera dem , På eftermiddagen fick jag besök av en ny bekantskap, en mycket välridande man vid namn Hector Carmona Jr.

Hector Camona Jr är son till Hector Carmona, grundaren till en av de första dressyr anläggningarna i USA, Los Alamos Dressage Center och dessutom tränare för USA´s OS-lag

.Hector Carmona Jr valdes av Dr Reiner Klimke (6 OS-guldmedaljör och flera VM) att träna för honom.

Han har även studerat med Hubert Rohrer från den Spanska skolan i Wien.

Hector ger en genomtänkt och medkännande inställning till utveckling av större harmoni mellan häst och ryttare genom att maximera hästens kapacitet den har att erbjuda.

Han förkastar den i dagens dressyr så vanligt förekommande Rollkur,( som man vid dagens framridningar till Grand Prixen i Falsterbo, fick se vissa ryttare göra)
Han kommer att hjälpa mig med vidareutbidningen av mina hästar eftersom det är långt mellan gångerna när Miguel kommer hit.

Idag for jag och barnen och Lone till Falsterbo.Vi hamnade i köer så resan tog 1 timme längre än beräknat. Jag fick ta med lilla Elfina, eftersom ingen var hemma. Hon skötte sig utmärkt, ville hälsa på alla människor, och kunde koppla av och sova mitt i tumultet.

Vi tittade på Küren, som var intressant. Salinero skulle komma och det drog fulla läktare. jag blev inte imponerad av ridningen av honom tyvärr. Han kom inte till sin rätt, var spänd och slängde ut tungan. sista start var Patrik Kittel, och där blir man aldrig besviken, vilken härlig uppvisning, och med all rätt vann han överlägset.

kameran stannade hemma idag så inga bilder tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar